Napsat slušný e-mail je zřejmě kumšt

Už delší dobu pozoruji, že řada lidí neumí používat e-mail, neřku-li kontaktní formuláře na webových stránkách. Pokud máte vlastní webové stránky a nabízíte na nich nějaké služby, pak jste to možná již zaznamenali. Čas od času přijde zpráva stylizovaná tak, jako byste jejímu pisateli odpadli od zádele. Přitom se na vás obrací s nějakou žádostí.

Naposledy mě takto vytočil vzkaz od jedné brněnské neziskovky (ze severní části města) zaměřené na maminky a jejich děti. Zpráva došla bez podpisu, anonymně, z nic neříkající e-mailové aresy:

Nezisková organizace hledá člověka, který by rozšířil stávající
web o online správu kurzů a fotogalerii. V případě zájmu nás
kontaktujte do 15.6.2013 na info@——–.— . Do předmětu zprávy uveďte
„Změna webu“.

Já tedy nevím, pokud někomu píšu, notabene, když to není do nějaké korporace, ale konkrétnímu člověku, tak jej oslovím (Vážený pane Polzere/Dobrý den), představím se a popíšu, co potřebuji, žádám, nabízím.

Ne, neziskovka řízená a tvořená samými „dámami“, které si především nezapomenou dát na web svoje jména včetně akademických titulů, komunikuje anonymně bez podpisu, bez oslovení a z mého pohledu tedy absolutně neslušně. Zřejmě se na fakultách humanitních studií a jim podobných slušné vystupování nevyučuje (ano, soudím na jejich Alma mater s předsudky dle vzhledu dotyčných dam a jejich titulů).

Nechápu, proč mě obtěžují. Pokud chtějí, abych jim úpravu na webu udělal, pak mají napsat přímo. Pokud mi nabízejí účast ve výběrovém řízení, pak taktéž. Tohle jejich psaní je vlastně jen obecné konstatování, které mě absolutně nezajímá.

Napadá mě také ještě jedna věc. Občas čtu u některých kolegů a konkurentů na webu poznámku o tom, že si nepřejí být kontaktování klienty, kteří sami nevědí, co vlastně potřebují, nemají jasno ve svých požadavcích, nabízejí účasti v různých výběrových řízeních a jen sondují ceny. Připadalo mi to povýšenecké a namyšlené. Chyba! Je to správný postup, jak odfiltrovat maily podobné zprávě zmíněné v tomto mém povzdechu.