Při nabídce služeb by stálo za to přemýšlet

Občas se nestačím divit inteligenci některých firem, firmiček a jednotlivců, kteří vnucují ostatním své služby. Není mi totiž jasné, proč někteří z nich nabízejí své produkty a služby vlastní konkurenci. Jde o provokaci, tupost nabízejících nebo prostě o bezmyšlenkovitost?

Když firma nechá vytisknout letáky a hromadně je roznést do schránek na nějakém sídlišti nebo vesnici, pak logicky trefí i někoho ze svých konkurentů. Nic proti tomu. Když někdo využije spamování a rozešle nabídku na své produkty či služby na tisíce e-mailových adres, pak se také trefí na firmu, která podniká ve stejném oboru. Nic proti tomu (míněno v kontextu tohoto článku, spam jinak nesnáším).

Ovšem když vám do e-mailové schránky přijde cílená nabídka na totéž, co je vaším denním chlebem, pak už to hraničí s drzostí a blbostí. Když se tak koukám na mail s nabídkou tvorby webu, který jsem dostal dneska ráno, řekl bych, že to bude spíše případ blbosti.

Tvorbou webových stránek se živím již řadu let, nechápu tedy, proč bych měl využít služeb konkurenční firmy. Navíc, když jsem si prohlédl jejich web, zjistil jsem, že jde o skutečně univerzální živnostníky. Vedle tvorby webu nabízejí také malířské práce a úklid. Nebudu je jmenovat, ale jejich webová prezentace vypadala přesně ve stylu „přečetl jsem návod na tvorbu webu, SEO a zapojení komunity a teď to budu nabízet dál“.

Je to v podstatě smutné, čím jsou lidé v důsledku krize schopni se prezentovat. Máte podobné zkušenosti?